AKU

My photo
Wangsa Maju, KL
Fan of Liverpool FC, Fan of computer gaming.

Monday, December 13, 2010

complete report on CT-ONE FORZE CAFE website research and also the suggestion on what to do.

BIL
PERKARA YANG PERLU DIBAIKI
CADANGAN
CATATAN
1





























2
















3
Reka bentuk dan hiasan website

·         Bentangan ruang terlalu kecil dan tidak mengguna sepenuh ruang  muka

·         Tema warna yang kukuh dan selari dengan konsep namun ia terlalu gelap untuk memberi efek menarik dan tarikan kepada pengguna. F&B website sepatutnya menimbulkan daya penarik dan rasa selera yang boleh membuat pengguna tertarik


·         Masa muat turun atau (download time) yang terlalu lama juga menimbulkan masalah kepada pengguna, ia akan membuat pengguna kurang untuk melayari website ini. Ini disebabkan oleh format website itu sendiri.






Permasalahan dari segi kandungan (infomasi)

·         Kandungan utama dan asas mengenai café masih tidak lengkap dan tidak jelas

·         Tiada apa-apa kemas kini infomasi beberapa bulan kebelakangan ini


·         Kebanyakan link dan section ruangan masih tergantung



Tiada promosi dan pengiklan di website periklanan atau pasaran F&B site

·         Tiada membuat promosi atau iklan di website pengiklanan  seperti facebook,F&B marketing site,business com dan sebagainya

·         Tiada mempromosi hidangan atau produk utama di website café







Reka semula bentuk dan hiasan website

·         Menggunakan bentangan penuh bagi layout site, layout perlu disusun semula bagi memudahkan pengguna.

·         Menukar tema warna kepada warna yang lebih menarik dan tidak terlalu gelap. Perlu menimbulkan perasaan ingin tahu dan menyelerakan . contoh warna biru,coklat, dan kuning.


·         Format atau jenis data website perlu ditukarkan kepada jenis yang lebih biasa atau ringan. Contoh jenis Flash video, 3gp atau mp3.
 
 



Kemas kini dan membaiki aturan info di dalam site

·         Kandungan utama diatur mengikut kepentingan masing-masing. Ia perlu ringkas dan jelas bagi memudahkan pengguna

·         Kemas kini perlu dibuat seminggu sekali bagi mengikut perkembangan café dari semasa.  Menyerahkan info kepada pegubah website.
 

Mengiklan dan mempromosikan nama dan produk café di website pasaran F&B

·         Menjadi ahli kepada website F&B supaya memudahkan mengiklankan promosi yang dibuat café.

·         Setiap minggu perlu ada promosi yang berlainan bagi menarik pelanggan


·         Mempelbagaikan jenis promosi. Menggunakan online kupon bagi pelanggan yang mendapat promosi secara online.



Cadangan tambahan
1
CADANGAN
PERKARA YANG PERLU DILAKUKAN
CATATAN

Menyediakan perkhidmatan penghantaran ke rumah
·         Membuat survey dikawasan keramat,wangsa maju dan setiawangsa bagi mendapat purata pelanggan yang selalu menggunakan perkhidmatan ini

·         Menetapkan jenis atau menu makanan yang boleh dibuat atas tujuan penghantaran
·         Menetapkan

·         Menetapkan jumlah, harga dan kuantiti makanan yang boleh dipesan bagi perkhidmatan ini

·         Meletakkan dua buah motosikal sebagai pengangkutan penghantaran dan beberapa krew penghantaran.


·         Mempromosi khidmat ini secara berperingkat mengikut kawasan.


No comments:

Post a Comment